Nazwa użytkownika

Jesteś tutaj

Strona główna

Własny food truck - gastronomia na innym poziomie

Własny samochód z jedzeniem to nie tylko niecodzienna opozycja dla tradycyjnej restauracji, ale też wyśmienity sposób na dochodowy biznes. Nieposiadanie stacjonarnego lokalu pozwala na obniżenie wydatków na prowadzenie działalności, aczkolwiek wpływa na to co, i jak, będzie serwowane klientom. To jednak nie stanowi przeszkody w konstruowaniu czasami bardzo finezyjnego spisu potraw.

Food truck, z którego będzie prowadzone wydawanie jedzenia, może kosztować nawet do 200-300 tysięcy złotych. Taki wóz musi być przystosowany do rodzaju prowadzanej działalności, posiadać niezbędne zezwolenia i zostać skontrolowany przez sanepid. Wszyscy pracownicy muszą pokazać bieżące orzeczenia do celów sanitarno-epidemiologicznych. W przypadku sprzedaży wyrobów alkoholowych niezbędna jest również licencja.

Niekiedy sam zamysł nie wystarczy, aby prowadzenie samodzielnie food trucka przyniosło realne korzyści. Dobrze jest zadbać też o odpowiednią lokalizację zaparkowania auta. Szczególnie atrakcyjne są regularnie uczęszczane chodniki lub place, gdzie stoją inne food trucki – w tym przypadku należy jednak mieć na uwadze współzawodnictwo. Opłacalną ideą jest również uczestniczenie w różnego rodzaju imprezach na świeżym powietrzu. Warto też na starcie zdecydować się na jednolity wizerunek i aktywne działanie w social mediach, za których pomocą łatwo można trafić do najważniejszej grupy odbiorców – dwudziestoparolatków doceniających spontaniczne wypady z grupą przyjaciół i wyjścia na miasto.

Otwarcie food trucka posiada też wady, które warto mieć na względzie. Wielu właścicieli zauważa, że jest to działalność sezonowa. Jednakże koszty utrzymania w martwym okresie bywają zdecydowanie niższe niż lokalu stacjonarnego. Ponadto należy mieć na względzie to, że  nie wszystkie posiłki da się przyrządzić w ciężarówce, i wtedy może być niezbędne zaplecze w formie wypożyczonej kuchni, lub innego lokalu, który zostanie punktem startowym.